Realokacija sredstava

Autor tea44, Srpanj 03, 2014, 03:31:25 POSLIJEPODNE

« natrag - naprijed »

tea44

Kako uspješno pripremiti prenamjenu proračunskih sredstava?

Manjkovi i viškovi najčešće su rezultat lošeg planiranja troškova projekta ili jednostavno činjenice da je od dana kada je projekt prijavljen pa do dana kada je započela njegova provedba prošlo šest i više mjeseci te je došlo do promjene cijena na tržištu. Zbog toga je potrebno korigirati određene dijelove proračuna kako bi svi troškovi bili adekvatno i transparentno prikazani i, što je najvažnije, kako bi sredstva bila maksimalno iskorištena.

Postoje dvije vrste prenamjene sredstava:

1. Prenamjene unutar pojedinih kategorija troškova

Ovaj tip prenamjene znači da korisnik sredstava želi prealocirati određene iznose unutar iste kategorije troškova. Na primjer: unutar kategorije putnih troškova uzima dio sredstava s jednog putovanja na kojem ima višak i prebacuje na drugo putovanje na kojem ima manjak. Isti princip primjenjuje se ukoliko u određenoj stavci nisu potrošena sva sredstva, a korisnik ih želi iskoristiti u istoj kategoriji.

Korisnik može samostalno napraviti prenamjenu i o tome obavezno obavijestiti ugovorno tijelo, ali je mora napraviti prije nastanka novog troška u koji realocira sredstva i to naznačiti na obrascu proračuna.

2. Prenamjene između različitih kategorija troškova

Ovaj tip prenamjene znači da korisnik prebacuje sredstva iz različitih kategorija, što ujedno znači da će doći do izmjene ugovora koji je sklopljen s ungovornim tijelom. Na primjer: prebacivanje sredstava iz ljudskih resursa u putne troškove.

U tom slučaju je potrebno upotrijebiti poseban obrazac za izradu prenamjena, odnosno izmjene ugovora koji je sastavni dio projektne, odnosno natječajne dokumentacije koju je korisnik koristio prilikom pisanja projekta. U obrascu je nužno navesti koje su prenamjene u pitanju te ih posebo označiti kako bi se uočila razlika između prvotnog i promijenjenog proračuna.

Jednako tako, važno je precizno objasniti zbog čega se traži prenamjena, odnosno izmjena ugovora i to posebnim dopisom, a potrebno je i adekvatno promijeniti prijavni obrazac te dio proračunskog obrasca koji se odnosi na objašnjenje novih proračunskih troškova.

Ukoliko ugovorno tijelo prihvati prijedlog izmjene ugovora, on se i potpisuje te novi proračun stupa na snagu danom zadnjeg potpisa.