Udruga Mi je od listopada 2004. uključena kao implementacijski partner Care International-a u projekt "Održivi razvoj u područjima od posebne državne skrbiâ€.
Projekt je financiran od strane Europske Unije, provodio se u partnerstvu tri udruge, GONG-a, ZaMir-neta i Care International-a na području šibensko-kninske i zadarske županije u vremenskom trajanju od 18 mjeseci.
Donatori: CARE
Projekt je započeo 15. svibnja 2004., a trajao je do kraja listopada 2005.
U sklopu projekta "Održivi razvoj u područjima povratka" ("Sustainable Development in Return Areas - Civil Society Project" / SDRA-CS), Udruga Mi je angažirana od strane CARE-a za edukaciju i tehničku pomoć za jačanje strukture i rada udruga.
Udruge kojima će biti ponuđena suradnja su:
1. Udruga Una, Donji Srb
2. Udruga Prospero, Gračac
3. Udruga invalida Sv. Bartolomej, Knin
4. Čovjekoljublje, Knin
5. Ženska inicijativa pri SDF-u, Knin
6. Udruga za pomoć mentalno retardiranim osobama Šibensko-kninske županije, Šibenik
7. Udruga Žir, otok Žirje
8. DUGA, Šibenik
9. Udruga za razvoj Skradina "Civis Scardone", Skradin
Projekt se temelji na regionalnom iskustvu partnera u dosadašnjim procesima izgradnje zajednice, a cilj mu je uspostavljanje održivosti jačanjem kapaciteta lokalnih nevladinih udruga (grada Knina, Šibenika i Skradina u šibensko-kninskoj županiji te Gračaca i Donjeg Srba u zadarskoj županiji); jačanjem kapaciteta organa lokalne uprave, Mjesnih odbora i Vijeća nacionalnih manjina (u Gračacu, Kninu, Šibeniku, Skradinu i Benkovcu), kao i podizanje razine osviještenosti čitavog stanovništva s područja provođenja projekta.
Udruga Mi provodi projektne aktivnosti usmjerene: a) na jačanje kapaciteta lokalnih udruga na način da su u stanju pružiti kvalitetnu uslugu, kvalitetno zastupati interese svojih korisnika, i efikasnije međusobno surađivati, b) poticanje partnerstva privatnog, javnog i civilnog sektora u procesu održivog razvoja lokalne zajednice.
Jačanje kapaciteta lokalnih udruga provodi se organiziranjem i provođenjem konzultacija na terenu kao i organiziranjem i provođenjem zajedničkih treninga.
Konzultacije na terenu provode se u obliku mentorstva uz korištenje savjetodavnog oblika rada bavljenjem specifičnim organizacijskim pitanjima svake udruge ponaosob. Svakoj udruzi na raspolaganju su konzultantske usluge putem osobnog kontakta jednom u dva mjeseca, a telefonski i putem elektronske pošte – svakog radnog dana. Do sada su održane dvije zajedničke radionice, a pokrile su područja Financijskog poslovanja udruga i Izradu prijedloga projekta i proračuna. Pohađala su ih po dva predstavnika devet odabranih udruga i to: Udruga mentalno retardiranih osoba šibensko kninske županije - Šibenik, Udruga za promicanje likovne kulture «Faust» - Šibenik, Udruga za poticanje ekološkog osvještavanja «Žir», Žirje, Udruga za očuvanje Skradina «Civis Scardone» - Skradin, «Čovjekoljublje», «Sv. Bartolomej» i Ženska inicijativa pri SDF-u- Knin, «Prospero» - Gračac i «Una» - Donji Srb. Istim udrugama omogućene su navedene konzultantske usluge.
Radionica: Javno zagovaranje
15. i 16. travnja (petak i subota) 2005.
hotel Skradinski buk, Skradin
Voditelj radionice: Milan Bijelić, Udruga "Domaći†Karlovac; Konzultant lok. samouprave za sudjelovanje građana
PLAN AKTIVNOSTI:
Radionica u Vodicama
"Pisanje projektnog prijedloga i izrada proračuna"
Radionica će se održati dana 18. i 19. 02. (petak i subota)
u hotelu Kristina u Vodicama
Voditelj radionice: Edi Žitnik, udruga MI
Sajam udruga u Gračacu
Trajanje : Od 27.10.2005. - 27.10.2005.
Korisnici : Udruge / Građanstvo
Radionica: Uključivanje i menadžment volontera
Trajanje : Od 03.11.2005. - 04.11.2005.
Voditeljice: Nives Ivelja i Duška Milinković, Udruga MI
Vodice, Hotel Punta
Teme:
- Volonterstvo – svjetska i domaća iskustva
- Stavovi i predrasude o volontiranju
- Komunikacijske vještine
- Prepoznavanje potreba volontera i korisnika
- Elementi volonterskog programa: regrutacija, selekcija, upute i edukacija, vođenje i praćenje, evaluacija, motivacija
- Praktične metode u educiranju volontera
- Uloge u organizaciji
- Opis posla volontera
- Usklađivanje volontera i zaposlenog osoblja
- Volonterski pravilnik i ugovor
- Metode motiviranja volontera
- Vrijednosti civilnog društva
Sajam u Skradinu
Trajanje : Od 12.11.2005. - 12.11.2005.
Korisnici : Građanstvo / Udruge
Mobiliziranje resursa lokalne zajednice u rješavanju socijalnih pitanja - provodio se kao pilot projekt 2003. i 2004. godine u partnerstvu s Upravnim odjelom za socijalnu skrb Grada Splita. Obuhvaćao je edukaciju tajnika svih gradskih kotareva i neposredan rad u dva gradska kotara.
Trajanje: Od 2003.- 2004. godine
Korisnici: Volonteri
Donatori: Europska zajednica
Riječ je o pilot - projektu okrenutom mobilizaciji zajednice u rješavanju socijalnih pitanja. S obzirom na prethodno iskustvo u dosadašnjim programima koji su se odnosili na međusektorsku suradnju u pružanju socijalnih usluga u Splitu, a koji su polučili pozitivne primjere, ovaj je projekt zapravo bio nastavak i širenje daljnih aktivnosti na razini zajednice s posebnim naglaskom na same stanovnike koji će biti i nositelji promjena.
Cilj projekta je bio promicanje dobrobiti u lokalnoj zajednici s ciljem korištenja njezinih kapaciteta u rješavanju socijalnih pitanja i angažiranje svih postojećih resursa na području dva gradska kotara, Kman i Lučac – Manuš. Ova dva gradska kotara odabrana su kako bi na određeni način "testirali" mobilizaciju dvije različite zajednice i stvorili sliku socijalnih potreba i načina pružanja pomoći koje su dostupne u njihovom susjedstvu.
Učinci provođenja projektnih aktivnosti poslužili su za poticanje i osnaživanje drugih zajednica. Za postizanje spomenutih ciljeva važno je bilo nekoliko aspekata:
a)razvoj modela suradnje na polju socijalne skrbi, između tijela javne uprave, nevladinog sektora i ostalih dionika zajednice,
b)identificiranje potreba socijalno isključenih i osjetljivih članova zajednice, socijalnih usluga provedenih u dvije lokalne zajednice kroz istraživanje,
c)promoviranje mobilizacije građana, osnaživanje volonterstva i solidarnosti na razini zajednice.
Ciljani korisnici su nemoćne starije osobe, disfunkcionalne obitelji, psihijatrijski bolesnici, rizična djeca, nezaposleni, osobe s posebnim potrebama, materijalno ugroženi i drugi kojima je potrebna podrška šire zajednice.
Razlog obuhvaćanja tako različite razine i kategorije korisnika jest otkrivanje potencijala za promoviranje suradnje i odgovornosti u pružanju boljeg društvenog standarda. Projekt je zamišljen u skladu s planiranom reformom sektora socijalne skrbi u okviru koje je predviđeno jačanje kapaciteta zajednice, građanske solidarnosti i rasterećenje državne administracije. Na taj se način veći značaj pridao ulozi drugih sudionika koji mogu preuzeti i obavljati poslove i aktivnosti koje su do sada obavljale državne službe, što bi u budućnosti rezultiralo povećanjem solidarnosti i aktivnim planiranjem socijalne politike.
Za postizanje željenih ciljeva bilo je potrebno mobilizirati zajednicu informiranjem i izgradnjom mreže sudionika iz državne socijalne službe (Centar za socijalnu skrb), gradskih kotareva, nevladinih organizacija, vjerskih organizacija, škola, ambulanti, privatnih tvrtki i samih stanovnika kotara.
Tiskani su promotivni materijali u cilju informiranja što većeg broj stanovnika kotara i poticanja različitih načina dobrosusjedske pomoći.
Organizirani su seminari, za 34 administrativna koordinatora jedinica lokalne zajednice (tajnici gradskih kotareva) na temu mobilizacije zajednice, međusektorske suradnje, civilnom društvu i volonterstvu.
Prvi je seminar organiziran u Supetru na Braču u srpnju 2003. Teme radionice su bile "Civilno društvo" i "Kapaciteti zajednice".
Drugi je seminar održan u prosincu u Vodicama s temom "Menadžment volontera".
U početku realizacije projekta obavljeni su razgovori s crkvom, školama, Domom zdravlja, Caritasom pri župnom uredu, Centrom za socijalnu skrb, udrugama i privatnim firmama kojima je prezentiran projekt i dogovorena suradnja u provođenju određenih aktivnosti.
Kontaktirajući Centar za socijalnu skrb dobiveni su korisnici koji ostvaruju pravo na pomoć za uzdržavanje, a tajnici gradskih kotareva su imali informacije o onima koji ostvaruju pravo na subvenciju troškova stanovanja od strane Poglavarstva Grada.
Potom je kontaktirana ambulanta na području gradskog kotara, koja je uključena na način da su među svojim pacijentima proširili informacije o projektu ili, kad su za pojedine slučajeve utvrdili da im je potreban neki oblik pomoći, kontaktirali gradski kotar i prijavili određenu potrebu za pomoći.
Suradnja s osnovnim školama uspostavljena je tako provođenjem upitnika za roditelje u kojem su ispitivani njihovi stavovi o siromaštvu, primanju i pružanju pomoći drugima, a koji su dali sliku potreba obitelji djece, njihov materijalni, stambeni i socijalni status. Svojim prijedlozima su tako participirali u kreiranju konkretnih oblika davanja i primanja pomoći.
Uspostavljena je suradnja sa župnim uredima na odabranim kotarevima preko kojih su proširene informacije o projektu. Značajnu ulogu u realizaciji projekta imale su i medicinske sestre u patronaži koje su imale informacije o pojedinim obiteljima i korisnicima s kojima su stalno u kontaktu preko kućnih posjeta.
Kroz uspostavljene kontakte i suradnju identificirani su korisnici, najčešće su to osobe koje žive u nepovoljnim materijalnim prilikama, starije i bolesne osobe, invalidi, osobe s posebnim potrebama. Veliki broj korisnika je materijalno ugrožen i potrebna im je, osim novčane i konkretna materijalna pomoć. Uglavnom je riječ o obiteljima s četvero ili više djece, starijim osobama kojima su potrebna druženja radi osamljenosti i nedostatka aktivnosti u društvenom životu te radi pomoći u kućanstvu. Korisnici međusobno komuniciraju i tako se javljaju gradskom kotaru radi potrebe za pomoći.
Stanovnici kotareva koji su prepoznali i reagirali na potrebe korisnika, shodno svojim mogućnostima, donirali su konkretne stvari i usluge te time pridonijeli izgradnji kvalitetnijeg načina življenja u zajednici. Njihovoj participaciji u projektu doprinijela je suradnja Udruge s državnim institucijama u smislu da im je ukazala na širinu interesa svih dionika za potrebe ljudi koja je prije bila okrenuta isključivo državnim i lokalnim administrativnim jedinicama koje su bile siromašnije u spektru ponuđenih usluga za korisnike. Osobe koje se nalaze u ulozi korisnika koji trebaju pomoć projekt su doživjeli pozitivno, ali izbjegavaju direktno obraćanje za pomoć. U tom smislu ključnu ulogu imaju tajnici gradskih kotareva koji poznaju obiteljske okolnosti korisnika pa ih pitaju što bi im konkretno trebalo. U okviru projekta provedeno je istraživanje u dvije osnovne škole o stavovima roditelja o siromaštvu.
Projekt je financirala Europska unija tijekom godinu dana, a provodio se u partnerstvu s Poglavarstvom Grada Splita- Upravnim odjelom za socijalnu skrb i zdravstvenu zaštitu.
Opći cil: Unaprijediti socijalnu uključenost starijih građana poticanjem aktivnog starenja i utjecajem na stavove javnosti o ulozi i važnosti građana treće životne dobi. Specifični ciljevi 1. Osigurati kontinuitet rada polivalentnog prostora Centra Zlatno doba za pružanje usluga socijalnog uključivanja starijih osoba u skladu s njihovim psiho-socijalnim potrebama 2. Unaprijediti dostupnost i kvalitetu edukativnih, savjetodavnih, animacijskih i volonterskih usluga za starije 3. Promicati vrijednosti međugeneracijske solidarnosti i važnosti aktivnog starenja u intenzivnoj komunikaciji s javnošću Zdravim stilom života i proaktivnim društvenim životom starijih građana produžava se period njihovog produktivnog života u zajednici. Sami korisnici, ali posredno i njihove obitelji i cijela zajednica, profitirat će uključivanjem starijih u zajednicu, uvažavajući njihovo iskustvo i životnu mudrost. Održavanjem socijalnih kontakata među starijima, ali i međugeneracijskim kontaktima, stvara se mreža potpore i ujedno smanjuje rizik za ignoriranje njihovih teškoća. Kako urbane zajednice imaju ograničene mogućnosti za uključivanje starijih članova, potrebna je dodatna infrastruktura kao i usluge prilagođene potrebama korisnika. Kontinuirano promicanje aktivnog starenja i međugeneracijske solidarnosti je neophodno za podizanje svijesti i znanja građana potrebnih za produženje aktivnog i zdravog života u zajednici, a ne izvan nje. Program se kontinuirano godišnje provodi u skladu s dobivenim sredstvima od Grada Splita. |
Opći cilj: Unaprjeđenje kvalitete življenja starijih i nemoćnih osoba osiguranjem socijalnih usluga u zajednici i sprječavanjem njihove institucionalizacije.
Projektom se utječe na povećanje kvalitete življenja starijih i nemoćnih osoba u gradu Splitu putem uspostavljanja sustava pomoći i njege u kući. Program uključuje neposrednu pomoć te mobilizaciju dostupnih resursa.
Specifični cilj: Smanjiti socijalnu isključenost i osigurati usluge pomoći u kući za osobe ovisne o tuđoj pomoći u širem području grada Splita.
Projekt predstavlja kvalitetno rješenje za potrebe ciljane skupine uz racionalno korištenje i kombiniranje resursa. Projektne aktivnosti predstavljaju model izvaninstitucionalne alternativne skrbi u zajednici koja podržava sprječavanje nepotrebne institucionalizacije. Osigurati kvalitetne usluge pomoći i njege u kući je ključno za starije osobe koje žive same ili u domaćinstvima nesamostalnih osoba. Obuhvatit će se primarno osobe bez skrbi vlastite obitelji, težeg zdravstvenog stanja i slabijeg materijalnog stanja. Iako je zadovoljavanje dnevnih egzistencijalnih potreba prioritet, od podjednake je važnosti umanjiti rizik od socijalne izolacije i marginalizacije putem kvalitetnog volonterskog programa. Održavanjem kontakata s ranjivim korisnicima utječe se na njihovu sigurnost i zaštitu mentalnog zdravlja. Povećani standardi u skrbi za ranjive članove zajednice, utjecat će i na prihvaćanje viših humanih vrijednosti u zajednici i ujedno doprinositi zadovoljstvu građana.
Program se kontinuirano godišnje provodi u skladu s dobivenim sredstvima od Županije Splitsko-dalmatinske.
Stranica 5 od 5